سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعمیر اسپیکر لپ تاپ

آیا  اسپیکر لپ تاپ شما مدتی است مشکل پیدا کرده است و صدا را به درستی پخش نمی کند ؟ مجموعه دوراندیش با بیش از 15 سال سابقه درخشان در زمینه تعمیرات تخصصی لپ تاپ ارائه دهنده انواع خدمات از جمله تعمیر اسپیکر لپ تاپ می باشد. اگر به دنبال راهی برای تعمیر اسپیکر لپ تاپ خود هستید حتما با مجموعه دوراندیش همراه باشید .


ابتدا مشکل را به صورت نرم افزاری چک کنید و مطمئن شوید که ایراد از اسپیکر می باشد. برای اطمینان بیشتر، درایور صدای سیستم را از سایت پشتیبانی برند لپ تاپ پیدا کنید و دوباره نصب میکنید . در صورت رفع نشدن مشکل ،به سراغ قسمت سخت افزاری سیستم می رویم .

 

اگر هنگام کار کردن با لپ تاپ متوجه شدید که صدای لپ تاپ غیر طبیعی و گنگ و نامفهوم است علت این موضوع را میتوان در موارد زیر جست وجو کرد:

اختلال نرم افزاری: اگر هر دو صدای شنیده شده از بلندگو ها و هدفون غیر طبیعی باشد احتمالا نرم افزار مربوط به کارت صدا خراب شده است. برای رفع این عیب باید نرم افزار راه انداز کارت صدا را از نو نصب کنید . اگر با نصب نرم افزار راه انداز مشکل حل نشد بهتر است سیستم عامل قبلی را حذف نموده و آن را از نو نصب کنید  اگر مشکل حل شد دیگر نیازی به تعمیر اسپیکر لپ تاپ نیست.

کارت صدا معیوب است : اگر نصب مجدد نرم افزار ها کمکی به حل مشکل نکرد، احتمالا کارت صدا خراب شده است.

از آنجایی که کارت صدای اغلب لپ تاپ ها آنبرد است دو گزینه پیش رو خواهید داشت:

اگر لپ تاپ شما دارای شکاف آزاد Mini PCI باشد میتوانید یک کارت صدای مجزا برروی این شکاف نصب کنید.

از یک کارت صدای خارجی استفاده نمایید.

یکی از بلندگو های لپ تاپ صدایی خش دار و همراه با ترق ترق از خود تولید میکند و نصب مجدد نرم افزار راه انداز کارت صدا و سیستم عامل ویندوز نیز این مشکل را بر طرف نمیکند.

 

علت وقوع خش خش اسپیکر لپ تاپ میتواند موارد زیر باشد :

بلندگوی لپ تاپ خراب شده است: صدای لپ تاپ را با یک هدفون استریو تست کنید. اگر یکی از دو گوشی دارای صدای طبیعی بود، برد صوتی سالم است و مشکل مربوط به یکی از بلندگو ها میباشد که باید آن را تعمیر و تعویض کرد.

یکی از بلندگوهای لپ تاپ کار نمیکند اما بلندگو ی دیگر به خوبی کار میکند. در این مورد باید به بخش تنظیمات صدای لپ تاپ مراجعه کنیم.

علت بروز این مشکل یکی از موارد زیر است:

تنظیمات صدای لپ تاپ به هم خورده است. بدین منظور به بخش تنظیمات رفته و بررسی کنید که هر دو بلندگو وصل باشند و صدای یکی از بلندگو ها قطع نباشد. همچنین ممکن است زبانه توازن صدا به سمت یکی از بلندگو ها متمایل شده و سبب قطع بلندگوی دیگر شده باشد.

یکی از بلندگو ها خراب است

در حالی که لپ تاپ در حال پخش یک فایل صوتی است، یک هدفون استریو به ان وصل کنید. اگر صدا از هر دو گوشی هدفون دریافت شود مشخص میگردد که یکی از بلندگو های لپ تاپ خراب است و باید تعویض شود.

تعمیر اسپیکر لپ تاپ?

 

نداشتن صدا در لپ تاپ

برای رفع این مشکل، اگر از نصب بودن صحیح درایور صدای لپ تاپ و سلامت BIOS اطمینان داشته باشیم، اقدامات زیر باید انجام شود :

1- بررسی جک هدفون

2- بررسی درستی ارتباط صحیح جک هدفون با مادربورد

3- تعویض SOUND IC

4- تعویض پل جنوبی (SOUTH BRIDGE)

گاهی اوقات هنگام کار کردن با لپ تاپ ناگهان مشاهده می کنیم که صدای آن قطع می شود و حتی با لمس کردن دکمه mute هم نمی توانیم صدا را به حالت اولیه برگردانیم. این مشکل یک مساله سخت افزاری و یا نرم افزاری می تواند باشد.

 

گاهی اوقات مشکل سخت افزاری است که مربوط به پورت هدفون یا اسپیکر و… می باشد و بهتر است تعمیر اسپیکر لپ تاپ  خود را به فردی آشنا در زمینه سخت افزار بسپارید . گاهی حتی خرابی آی سی ها و مادر برد و کارت صدا هم می تواند این مشکل را بیشتر کند. در صورتی که مشکل سخت افزاری باشد، به تعمیرکار لپ تاپ نیاز دارید؛ در غیر این صورت می توان گفت که مشکل از نرم افزار درایور است که باید با استفاده از آن مشکل را حل کنید.

 

 

کار نکردن یکی از بلندگو های لپ تاپ

یکی از بلندگوهای لپ تاپ کار نمیکند اما بلندگو ی دیگر به خوبی کار میکند. در این مورد جهت تعمیر بلندگوی لپ تاپ بهتر است تنظیمات صدای لپ تاپ مراجعه کنیم.

علت بروز این مشکل یکی از موارد زیر است:

به هم خوردن تنظیمات صدای لپ تاپ : بدین منظور به بخش تنظیمات رفته و بررسی کنید که هر دو بلندگو وصل باشند و صدای یکی از بلندگو ها قطع نباشد. همچنین ممکن است زبانه توازن صدا به سمت یکی از بلندگو ها متمایل شده و سبب قطع بلندگوی دیگر شده باشد.

خراب شدن یکی از بلندگوهای لپ تاپ : در حالی که لپ تاپ در حال پخش یک فایل صوتی است، یک هدفون استریو به  آن وصل کنید. اگر صدا از هر دو گوشی هدفون دریافت شود مشخص میگردد که یکی از بلندگو های لپ تاپ خراب است و باید تعویض شود.

تعویض اسپیکر لپ تاپ

برای تعویض اسپیکر لپ تاپ به طور خلاصه پیچ های آن را به طور کامل باز کرده و باتری و هارد دیسک را از ان خارج کنید .سپس دو پیچ  پشت لپ تاپ را باز کرده و صفحه نمایش را بدون اینکه ارتباطات آن قطع شود کنار بگذارید . علاوه بر صفحه نمایش کیبورد را نیز بدون این که اتصالات آن قطع شود کنار بگذارید . بعد از پیدا کردن جایگاه  اسپیکر های لپ تاپ بررسی نید که سیم های  بلندگو متصل باشند .اگر مشاهده کردید اتصال به طور کامل برقرار می باشد بلند گوی دیگری که با لپ تاپ شما سازگاری دارد را جایگزین کنید .

مجموعه دور اندیش واقع در پاساژ طالقانی ارائه دهنده کلیه خدمات از جمله فروش و تعمیر قطعات از جمله تعمیر اسپیکر لپ تاپ با قیمت مناسب می باشد .اگر اسپیکر لپ تاپتان مشکل پیدا کرده است و قادر به رفع مشکل آن نیستید حتما به مجموعه دوراندیش سری بزنید .

منبع : دوراندیش