سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هنگام ریختن مایعات و آب روی لپ تاپ چی کار کنیم ؟

یکی از مواردی که می تواند موجب آسیب جدی و مرگ حتمی لپ تاپ شود ریختن مایعات و آب بر روی لپ تاپ است . یکی از متداول ترین سوالاتی که افراد در این مواقع دارند این است که  هنگام ریختن مایعات و آب روی لپ تاپ چی کار کنیم ؟   اگر مایلید با نحوه برخود و رفتار درست در این مواقع بیشتر آشنا شوید با مجموعه دوراندیش از برترین های تعمیرات تخصصی لپ تاپ همراه باشید .

یکی از نکاتی که در هنگام ریختن آب بر روی لپ تاپ باید به آن توجه شود این است که به هیچ وجه لپ تاپ را روشن نکنید زیرا در این حالت برق  در تمام مدار جریان  پیدا کرده و با توجه به خاصیت رسانا بودن آب یکی از مواردی که می تواند موجب آسیب جدی و مرگ حتمی لپ تاپ شود ریختن مایعات و آب بر روی لپ تاپ است .اگر مایلید با نحوه برخود و رفتار درست در این مواقع بیشتر آشنا شوید .

 

 

 

اولین قدمی که هنگام ریختن مایعات و آب روی لپ تاپ باید انجام داد این است که لپ تاپ را خاموش کرده ، باتری آن را درآورده و جریان برق را از آن قطع کنید تا جلوی هر گونه اتصالی گرفته شود . علاوه بر آداپتور کلیه لوازم جانبی و پورت های متصل را نیز از لپ تاپ جدا کنید. در قدم بعد لپ تاپ را کج کرده تا از نفوذ مایعات و آب به داخل لپ تاپ جلوگیری شود.

 

هنگام ریختن مایعات و آب روی لپ تاپ چی کار کنیم ؟

 

 

هم چنین با سشوار نیز می توانید رطوبت داخل لپ تاپ را بیرون بیاورید .فقط دقت کنید خیلی سشوار را در فاصله نزدیک از لپ تاپ قرار ندهید زیرا می تواند موجب آسیب بیشتر به لپ تاپ شود . اگر حجم آب وارد شده به لپ تاپ خیلی زیاد نباشد با دستمال چندلایه و مرطوب می توانید لپ تاپ را خشک کنید . علاوه بر خشک کردن لپ تاپ با دستمال می توانید کیبورد را از لپ تاپ خارج کرده و تمام قسمت های کیبورد را تمیز کنید .

اگر با استفاده از روش های بالا مشکل حل نشد یکی از روش های دیگری که می توانید امتحان کنید این است که تمام قطعات لپ تاپ را از آن جدا کنید سپس با استفاده از پارچه ای نرم و مرطوب شده توسط الکل این قطعات را تمیز کنید تا میزان آب موجود بر روی آن ها توسط الکل تبخیر شود پس از انجام این فرایند بهتر است به مدت دو روز لپ تاپ را روش نکنید .در صورت ریختن مواد روغنی بر روی لپ تاپ حتما باید لپ تاپ را به یک تکنسین بسپارید تا با استفاده از تینر آن را شست و شو دهید .

مجموعه دوراندیش با بیش از 15 سال سابقه درخشان در زمینه تعمیرات تخصصی لپ تاپ ارائه دهنده انواع خدمات سخت افزاری از جمله تعمیر لپ تاپ در صورت آب دیدگی می باشد . اگر بر روی لپ تاپ شما آب و یا هر مایع دیگری ریخته شده است حتما به مجموعه دوراندیش واقع در پاساژ طالقانی مراجعه کنید .یکی از مواردی که می تواند موجب آسیب جدی و مرگ حتمی لپ تاپ شود ریختن مایعات و آب بر روی لپ تاپ است .

 منبع : دوراندیش