سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه گوشی خود را به مودم تبدیل کنیم؟

چگونه گوشی خود را به مودم تبدیل کنیم؟ سوالی که ممکن است برای اکثر افراد و حتی شما در طول روز پیش بیاید . خیلی اوقات ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که دسترسی به مودم ندارید و می خواهید لپ تاپ خود را به اینترنت وصل کنید .ممکن است از این قابلیت گوشی اطلاع نداشته باشید و در این شرایط راه حلی به ذهنتان نرسد .یکی از قابلیت هایی که گوشی های نسل جدید دارند این است که شما می توانید گوشی خود را به مودم تبدیل کرده و وسایل دیگر مانند لپ تاپ یا گوشی های دیگر  را از طریق اینترنت گوشی خود به اینترنت وصل کنید . به طور اختصاری به این قابلیت هات اسپات یا  Hotspot نیز می گویند .یا مجموعه دوراندیش از برترین های تعمیرات تخصصی لپ تاپ و خدمات کامپیوتری برای آشنایی با طریقه Hotspot کردن گوشی ، همراه باشید .

قبل از اینکه با طریقه تبدیل گوشی خود به مودم آشنا شوید لازم است تا یک سری نکات را در مورد طریقه Hotspot کردن گوشی برای شما شرح دهیم :

1)هنگامی که شما قابلیت Hotspot گوشی خود را فعال می کنید به گوشی ، لپ تاپ و وسایل جانبی دیگر این امکان را می دهید که از بسته اینترنتی سیم کارت شما به صورت رایگان استفاده کنند و گوشی شما به یک مودم مرکزی تبدیل می شود. این امر به شدت در حجم مصرف اینترت شما تأثیر گذار خواهد بود و هر چه تعداد دستگاه هایی که به گوشی شما وصل می شوند بیشتر باشد حجم مصرفی بسته اینترنتی شما نیز بیشتر خواهد شد بنابراین این روش مقرون به صرفه نمی باشد . با گذاشتن رمز برای قابلیت Hotspot خود می توانید از دسترسی افراد ناشناس به این قابلیت جلوگیری کرده و امنیت Hotspot خود را افزایش دهید .

2) نکته دیگری که در حین روشن کردن Hotspot گوشی خود باید به آن دقت داشته باشید ، میزان مصرف انرژِی باتری گوشی همراه است . هنگام فعال بودن Hotspot گوشی هم Wi-fi  و هم داده شما روشن است تا افراد بتوانند از بسته اینترنتی شما استفاده کنند به همین خاطر در حین فعال بودن این قابلیت مصرف باتری شما بیشتر می شود و زودتر شارژ خالی می کند .

3) مهم ترین علتی که Hotspot کردن طولانی مدت گوشی همراه توصیه نمی شود این است که هنگام فعال کردن این قابلیت و تبدیل گوشی به مودم دستگاه داغ می کند . داغ شدن گوشی در مدت زمان طولانی می تواند به عمرباتری و کیفیت شارژدهی آن آسیب برساند. اگر کیفیت شارژدهی باتری گوشی تان برای شما مهم است سعی کنید اصلا در مدت زمان طولانی قابلیت  Hotspot گوشی خود را روشن نگه ندارید .

طریقه تبدیل گوشی همراه به مودم

برای فعال کردن قابلیت Hotspot گوشی خود  ابتدا وارد قسمت تنظیمات گوشی خود شوید . سپس مراحل را طبق تصاویر زیر پیش بروید .

 

چگونه گوشی خود را به مودم تبدیل کنیم؟

مانند تصویر زیر بر روی قسمت Tethering & portable hotspot کلیک کنید .

 چگونه گوشی خود را به مودم تبدیل کنیم؟

 

برای فعال کردن قابلیت Hotspot گوشی خود مانند عکس زیر ویژگی Portable Wi-Fi hotspot را فعال کنید.

 

 چگونه گوشی خود را به مودم تبدیل کنیم؟

 

اگر مایلید تنظیمات Hotspot گوشی خود را تغییر دهید مانند اسم شبکه و پسورد تا افراد خاصی با وارد کردن رمز بتوانند به اینترنت گوشی شما وصل شوند کافی است بر روی گزینه  Set up Wi-Fi hotspot کلیک کنید و مانند عکس زیر تنظیمات Hotspot گوشی خود را تغییر دهید .

 

چگونه گوشی خود را به مودم تبدیل کنیم؟

 

با آموزش های دیگر مجموعه دوراندیش از برترین های ارائه دهنده خدمات کامپیوتری همراه باشید .

منبع : دوراندیش